Köpvillkor

Handla och betala

Köpeavtal

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och Taktegel.se som är en del av Hedenstedt AB. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du angivit i beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls.

Taktegel ingår ej avtal med personer som inte är myndiga (under 18 år). 
Vi förbehåller oss rätten att neka en order.

Emballagepant

Vid varje beställning debiteras en emballagepant som är beroende av beställningens volym. Panten täcker kostnaden för det emballage som krävs för att skicka din order. Aktuell emballagekostnad finns angiven i kassan under rubriken ”Emballagepant”. För att panten ska återbetalas måste emballaget vara åter hos oss inom 60 dagar från att teglet har mottagits, eventuell returfrakt ombesörjs av dig som kund.

Priser

Våra priser anges alltid inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser.

Faktura

Vid fakturaköp skall person- eller organisationsnummer uppges i kassan. Sedvanlig kreditprövning sker efter att ordern inkommit till Taktegel.se och en kopia på prövningen skickas hem till dig. Vid fakturering skall betalning skall ske mot 15 dagar netto från fakturadatum och vid större inköp faktureras 30% före leverans och resterande 70% efter leverans.

Swish

Vi erbjuder Swish som betalningsmedel, pengarna dras direkt från ditt konto vid köptillfället.

Frakt

När din vara är inbokad för upphämtning hos speditören skickar vi ett leveransbesked till dig. Datum för avsändning och leverans är preliminära. Du som kund kommer att bli aviserad av transportföretaget innan leverans och får då närmare information om leveransdag och tid. Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Godset levereras i huvudsak på pall med DHL. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar. Det krävs att en myndig mottagare, som kan legitimera sig, kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar. I vissa områden i Sverige förekommer att transportören enbart har hemleverans några dagar i veckan.

Vi kompenserar ej för aviserade leveransförseningar. Boka inte hantverkare innan du mottagit och kontrollerat varan. Vid förekomst av transportskador skall dessa noteras på både din och chaufförens exemplar av fraktsedeln samt dokumenteras med foto. Meddela oss omgående via telefon eller mail så att vi tillsammans kan hitta en lösning för dig.

Leverans till öar

Vid leverans till öar som har fast färjeförbindelse men saknar bro, görs ibland ett särskilt avtal med avseende på pris, leveranstid och leveranssätt. Vid beställning till övriga öar levererar vi till en fast adress på fastlandet. Du som kund ombesörjer att leveransen blir mottagen på denna adress och för vidare transport till ön. Till Gotland sker biltransport enligt ordinarie fraktvillkor.

Specialleverans

Vid specialleverans med kranbil är det viktigt att du som kund planerar mottagandet av varorna i förväg. Vi förbehåller oss rätten att vid dessa tillfällen debitera den extra kostnad som kan uppkomma vid avlastning, denna kostnad faktureras i efterhand.

Leveransadress

När varan har lämnat vårt lager går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att du innan ordern genomförs och godkänns kontrollerar att leveransadressen är helt korrekt.

Ej mottagen order/Bomkörning

Om du inte är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår vid en så kallad bomkörning. För paket som levereras till utlämningsställe och som inte löses ut debiteras du även en returkostnad.

Avhämtning

Du är välkommen att själv hämta din order på vårt lager i Trosa. Vi hjälper dig gärna med att lasta ditt gods. För öppettider och kontakt klicka här. 

Utanför Sverige

Vi skickar varor i hela Europa mot full betalning i förskott. Kontakta oss för fraktpriser och leveranstider.

Reklamation & Ångerrätt

Reklamation

Om du som köpare upptäcker att kvalitén på levererat gods är bristfällig i något hänseende ber vi dig att kontakta oss direkt så vi kan se till att felet rättas till. Om varan ska ersättas åligger det köparen att returnera det felaktiga godset till oss. Vi tillhandahåller returfraktsedel och fraktkostnaden vid en reklamation bekostas av Taktegel.se. Boka inte hantverkare förrän du har kontrollerat att rätt parti har levererats och att inga skador har uppstått under leveransen.

Ångerrätt

På Taktegel.se tillämpar vi Distans- och hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan, utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten. Ångerrätten gäller ej vid köp av specialtillverkade varor, beställningsvaror och tillvalstjänster som till exempel tvätt av tegel.

Om du som kund vill ångra ett köp ska du meddela oss detta inom 14 dagar från leveranstillfället. Anmälan om önskad retur görs via mail@hedenstedt.se

 

Save & Share Cart
Your Shopping Cart will be saved and you'll be given a link. You, or anyone with the link, can use it to retrieve your Cart at any time.
Back Save & Share Cart
Your Shopping Cart will be saved with Product pictures and information, and Cart Totals. Then send it to yourself, or a friend, with a link to retrieve it at any time.
Your cart email sent successfully :)